Hogy készül a Panorámakép?

Sokan érdeklődtek az elmúlt időben, hogy egy-egy panorámaképet hogy készítek el. Nos, ezt többfajta módon is lehet csinálni. Az ember vagy egy halszemobjektívet használ a tükörreflexes gépén, vagy azt csinálja, amit én.
Itt most a nagyon egyszerű verzióját magyarázom el nektek, első lépésnek ez is lég.

Kellékek:

1db fényképezőgép
1db állvány (esetleg panoráma-fejjel)
1 panoráma-program (én a Panorama Studio Pro 2.4-et használom)
Türelem és gyakorlat

Először is válasszunk ki egy megfelelő helyet, ahol sok minden látható. Én például erre a célra a Lánchíd tetejét választottam.
Fontos, hogy amikor fotózunk, akkor figyeljünk arra, hogy a kép szélén, mielőtt továbbfordítjuk a gépet, legyen egy kis „átfedés“. Ez azt jelenti, hogy egy épület, ami az első kép jobb sarkán van, az legyen a második képen is rajta (logikusan a baloldalon). Ez fontos, mert később a panoráma-program ezeket használja támaszpontnak, amikor összeilleszti a képeket.

Így kell, hogy kinézzenek a felvételek az összerakás előtt:
panorama erklärung

Miután a panoráma-programmal összeraktátok a képet, jöhet a szín- és az élességjavítás. Más dolgot én nem szoktam változtatni a képeimen, mivel szeretem a természetes képeket.
Nem szoktam öbb képet összevágni, hogy jó legyen a felhö meg a város szine, mivel ez a természetben sem igy jelenik meg. És ezt ajánlom nektek is, hogy hagyjátok meg természetesre a képeiteket!

Ha mindent jól csináltatok, akkor így fog kinézni a végeredmény:

IMG_0943_stitchgr2klein

Amint látjátok, nem nehéz egy panorámát elkészíteni, csak meg kell látni a jó motívumot és kellő türelemmel kell lenni. Nem mindig fog elsőre sikerülni a Panoráma, de gyakorlat teszi a mestert :). Nem szabad feladni. Sok sikert kívánok nektek 🙂

Hasznos volt ez a cikk? Akkor osszátok meg :). Köszönöm 🙂

Kommentar verfassen

