Az utolsó két híd is felrobbant

Biztos azt gondoljátok, hogy milyen furcsa címet adtam ennek a rövid cikknek, pedig a magyarázat egyszerű. 68 évvel ezelőtt, ezen a napon, a reggeli órákban, robbantották fel a Lánchidat és az Erzsébet hidat a visszavonuló német hadsereg. Budapest ostromának ez volt a záró akkordja.
Ezt megelőzően a többi hidat is felrobbantották, mégpedig január 15. a Horthy Miklós hidat és január 16. a Ferenc József hidat.

A mai napon természetesen mindkét híd újra összeköti a két városrészt és persze az embereket, nem utolsó sorban a Lánchíddal a világ egyik legszebb hídját is magunkénak nevezhetjük.

Én nekem volt szerencsém mindkét hídra felmászni és fotózni.
A történtek és főleg az újjáépítés és persze azért is, mert mindkét híd nagyon szép és része a mai Budapesti látképnek, összeállítottam pár kép mindkét hídról.

Remélem tetszeni fog nektek

A hidak tetejéről készült fotók a BKK engedélyével és a hídmesterek együttműködésével készültek. Külön köszönet érte.

3 Gedanken zu “Az utolsó két híd is felrobbant

  1. Szervusz Márk

    G.Laci vagyok. Már kommenteltem egy pár fotódat, de nem is ez a lényeg. Hanem én most járok egy fotó suliba, csak kezdő-hobbi. Azt szeretném tudni milyen objektívvel csináltad az erzsébet hídról készült képet, alulról. Tök jól ível a híd rajta.

    Üdv

Kommentar verfassen

