Merjünk mást is fotózni

Gondolom ti is észrevettétek, hogy mennyire elterjedtek a Budapest belvárosát ábrázoló fotók. Míg két évvel ezelőtt alig találkozott az ember fotósokkal, addigra ma már mindenhol belefut az ember egy-kettőbe, ha elsétál a Duna Parton a Batthányi tértől az Erzsébet híd-ig.
Ez önmagába jó, mert látszik, hogy sokan szeretik megörökíteni a város szépségeit, de ugyanakkor tömegképeket gyártanak.
Nem mondom, hogy én kivétel vagyok, mert én is nagyon sokat fotóztam a belvárost, a Parlamentet, a Lánchidat vagy a Hősök terét.
Teljesen nem is szabad ezt abbahagyni, mert az ember mindig talál újabb és újabb beállításokat.

Merjünk mást is fotózni!

A városi élet, az emberek, a közlekedés és a külvárosi élet is épp olyan izgalmas téma lehet, mint a nevezetességek megörökítése az esti órákban.
A képnek legyen üzenete, nem feltétlenül egy egyértelmű, legyen hely a saját gondolatoknak is.
Merjük felvállalni azt, hogy esetleg sok embernek nem tetszik, provokáló vagy elgondolkodtató érzéseket vált ki.

Egy fotós akkor lesz jó, ha a képeivel egy üzenetet is tud közvetíteni. Ne ragadjunk le a kivilágított épületeknél, merjünk új dolgokat és meglátásokat kipróbálni.
Aki fotózik az kreatív ember, használjuk ezt a kreativitást és ne korlátozzuk be látásunkat egy kis világba, hanem engedjük szabadon.
Persze ha már belvárost fotózunk, akkor törekedjünk új szemszögekre és meglátásokra. Így kiemelkedünk a tömegből.

Íme pár példa:

És íme pár példa, hogy miért ne hagyjuk teljesen abba a belvárosi fotózást:

3 Gedanken zu “Merjünk mást is fotózni

  1. Jók ezek az írások Márk, de kezd már egy kicsit erőltetett lenni, hogy minden képhez írsz valamit. Jól válogasd ki, hogy mihez írsz, mert így el fogja veszíteni a hitelességét az egész. Tényleg, csak azokról érdemes írni, ami szorosan azt tükrözi. Minden jóindulatommal mondtam ezt.

    1. Az embereket érdekli, hogy melyik fotó, milyen körülmények közt készült. Erre nagyon sok levelet kaptam. Na most ezeket nem tudom mind a facebook-on leírni, ugyhogy erre van ez az oldal. Ha feltünt, akkor nem írok minden képhez, csak egyesekhez. A ködös képekhez nem írtam pl….szóval szerintem megvan a válogatás, de köszönöm a kritikát:)

  2. Egyszeruen fantasztikusak a kepeid! Imadom oket. En meg nagyon kezdo vagyok, es nincs is olyan komoly gepem(Samsung Nx10), de a Te fotoid inspiralnak! Koszonom

Kommentar verfassen

