Egy év képekben

Ez az év is eltelt, de mielőtt megnyitom én is a kis laptopomon a 2016-os doksit, amibe később belepakolom az összes képet, megpróbálok én is visszatekinteni erre az évre. Milyen témák is foglalkoztattak 2015-ben, milyen helyszíneken és rendezvényeken voltam, melyik kép fogott meg a legjobban és miért.

Tartsatok velem a saját kis visszaemlékezésemre.

 

Kezdjük az évet egy számomra nagyon különleges találkozással. Volt ugyanis szerencsém a világhírű Dan Brown-al találkozni. Közvetlen és nagyon kedves, legfőképp türelmesként ismertem meg, aki minden kérdésre szakszerűen, néha poénosan válaszolt. Mindegy ki mit ír róla, nekem szimpatikus.

IMG_8244k

Dan Brown

 

Még az év elején történt: A déli pályaudvaron több héten keresztül nem álltak meg a vonatok. A közeli alagút okozta problémák által „Szellempályaudvar“ lett a pályaudvar új neve erre az időre. Balázs és Dóri fotós kollégáimmal én is kinéztem egyik reggel ide, akkor készült az alábbi kép, ahogy mindketten az üres induló- és érkező táblát nézik.

IMG_9928k

A kihalt déli pályaudvaron

 

Régen Critical Mass, most már I bike Budapest néven futó bringás felvonuláson készült az alábbi kép, ami számomra mai napig az egyik kedvenc képem, amit ebben az évben készítettem. Nagyon jól átadja az egész rendezvénynek a hangulatát és erejét.

IMG_8522k

bringás felvonulás, vagyis a képen látható bringaemelés a Margiszigeti Viztoronynál

 

Szomorúan fogadtam azt a hírt, hogy Besenyei Péter visszavonul. Juliusban az Air Race-n még volt lehetőségem beszélni vele, akkor nem úgy tűnt nekem, mint aki abba szeretné hagyni. Utólag ránézve erre a képre, a mosolyában azért én valahol látni vélem a fáradtságot is, ami ezzel a munkával jár. Remélem egyszer, ha felnézek majd az égre, akkor fogom felettem, ahogy elrepül a Red Bull Air Race-s gépével és elkápráztat engem a mutatványaival. Sokaknak hiányozni fog. Nekem is.

IMG_0075-2k

Portré Besenyei Péterről a Juliusi Air Race-n

 

Számomra minden év egyik nagy fénypontja, amikor a SZIGET fesztiválon fotózhatok. Itt „kikapcsolhatok“, már amennyire napi 16 óra rohangálás a Szigeten kikapcsolódásnak lehet nevezni. Sok jó fotó téma van, főleg ha kibírhatatlanul meleg van. Akkor nincs más, minthogy le kell hűteni magunkat. Ideális erre a tűzoltóslagból kapott víz. Az alábbi kép is egy ilyen jelenetet fogott be. Számomra az idei kedvenc képem a Sziget fesztiválról.

IMG_3575k

 

Életem egyik nagy pillanata látható az alábbi képen. Volt lehetőségem a legendás Red Bull Fyling Bulls-al repülni egy kört Budapest felett egy második világháborús bombázó fedélzetén (gép típus: B-25 Mitchell). Innen látni a várost valami hihetetlen volt, pedig jó pár helyről láttam már, ahonnan más nem.

IMG_8814k2

Lánchíd és a Nemzeti Galéria felett húzunk el egy B-25 Mitchell-el

 

Következzen két kép Csernobilból. Számomra idén ez volt a non plus ultra program ebben az évben. Régóta el akartam jutni a világ talán legveszélyesebb helyszínére, tudni akartam mit művel a természet által adott energia, ha rossz kezekbe kerül. Hátborzongató, szomorú, de egyben érdekelve is jártam végig az úgynevezett „halálzónát“. A legmeglepőbb talán: Visszamennék ide még fotózni!

Balra: 3000 gyerekméretű maszk hever a földön a pripjatyi iskola egyik termében. Jobbra: Rálátás Pripjatyra és a háttérben a sérült reaktorra, valamint az új koporsóra.

 

Montenegró titokzatos és sok arca van. A szegénység és a gazdag negyedeket sokszor egyetlen utca válassza el egymástól. a tenger hihetetlen kék és tiszta, viszont a meleg fejbe vágja nap mint nap az embert, ha Juliusban megy, mint én is. Az alábbi képpel pont ezt a titokzatosságot szerettem volna jelezni.

IMG_0023k3

„átjáró“ a strandra. Herceg-Novi, Montenegro

 

Teljes holdfogyatkozás Budapest és Európa felett. Sajnos az időjárás nem volt a legkedvezőbb, mégis kimentünk a Hármashatár hegyre, hogy lefotózzuk ezt az égi jelenséget. Átfagyva, de néhány jó képpel zártuk az estét a már megszokott fotós-csapattal. Bár bevallom a sok felhő miatt ritka volt a jó pillanat, így a reggeli napkelte nekem látványosabb volt.

IMG_6451k2

Holdfogyatkozás a Hármashatár hegy felett.

 

Egy kép egy saját kis projektemből, ami egyelőre még titok, mert jobb időjárásra várok, hogy folytathassam. Ugyanakkor nagyon szeretem ezt a képet, így nem maradhatott ki innen.

IMG_9541k

a kép címe: Lépés

 

Egy téma sem foglalkoztatott annyira, és egy témáról sem kellett annyit beszélnem, megvédeni magam, és kiállni a saját véleményem mellett, mint a menekültválságnál. Sok barátságot rázott meg, osztotta meg a véleményeket és döbbentett rá, hogy ilyenkor ki a barátod, ha neked munka miatt kell menekülteket fotózni, és nem mert viccesnek tartod, ahogy azok a Keletinél laknak és szenvednek (mint egyes más „fotós“, aki csak azért ment ki, hogy neki is legyen menekültekről képe, és több lájkot arasson az oldalán). A képen egy magyar és egy szír kislány békés találkozását láthatjátok, jelezve: Nem minden Magyar utálja a menekülteket, egyes megértik, hogy milyen az, amikor háború elöl menekülsz és mented az életedet.

IMG_5100k2

 

Ha október, akkor Budapest Maraton. Jómagam is futók és jó pár félmaratont lefutottam már, idén sérülés miatt nem tudtam bevállalni a 30km-es távot, amit a maratoni táv mellett szintén lehetett futni, hanem egyik nagyon kedves és gyönyörű modellemet követtem, aki élete első maratoniját futotta. Vagyis futotta volna le, ha 32km-nél nem kellett volna feladni. A kép már a Hősök terén készült, ahogyan elgondolkozva ül a záróbuszon. Volt egy ennél sokkal emocionálisabb kép is, de azt nem szerettem volna itt közzétenni.

22

Zsófi a záróbuszon, ahogy az visszaérkezik a Hősök terére, ahonnan 5 órával hamarabb elrajtolt a maratoni mezőny.

 

Sokan ki nem szállnának egy hideg téli vagy őszi reggel a meleg ágyból, nekem viszont pont ez az ideális napszak a ködfotózásra. Amikor nyár végén beköszöntenek a hideg reggel, számtalanszor képződik köd a Duna felett. Egy ilyen gyönyörű szép reggeli hangulatot sikerült az alábbi képemen is megörökíteni. A madár ahogy elszállt az Országház előtt már csak véletlen volt, észre sem vettem, hogy ott van, majd csak otthon amikor a képeket feldolgoztam.

IMG_0475k

Felszálló köd az Országház előtt, egy októberi reggelen.

 

Végül nem maradhat ki ez a kép sem. Szintén menekült témás, de mégis teljesen más képed add az egész szituációról, mint a többi. Mindenkire rábízom, hogy hogy értelmezi a képet, és szívesen várok címeket a facebook oldalamon kommentbe, vagy akár ez alatt a cikk alatt is kommentbe, hogy ti milyen címet adnátok a képnek 😀

Én a „Make love not war“ címet adtam neki, amivel az idei Metro Photo Challenge Nagydíját is elvihettem, úgyhogy számomra ez lett az év képe!

 

IMG_9525k2

 

Remélem tetszett nektek ez a kis összeállítás és találkozunk jövőre is. Remélem, minimum ugyanennyi örömet tudok nektek szerezni a képeimmel, mint idén. Kérdezzetek bátran, minden napszakban, és amiről csak akartok, elérni el tudtok facebook-on a fotós oldalamon keresztül, avagy kommentben egyes kép alatt 🙂

Boldog Karácsonyt kívánok nektek és sikerekben gazdag Új Évet!

3 Gedanken zu “Egy év képekben

  1. Köszönöm a fotó album megtekintésének lehetőségét. Boldog, meghitt Karácsonyt és eredményekben gazdag, békés új esztendőt kívánok ! Judit

  2. Köszönöm a lehetőséget, gratulálok a szép képek közre adásáért. Rgynem kívánok békés, boldog ünnepeket. Judit

Kommentar verfassen

